www.mutw.mielec.pl

Sekcja turystyczna MUTW

Wycieczka słuchaczy MUTW do Kurozwęków i Szydłowa

Drukuj PDF

22 lipca 2021 roku grupa słuchaczy Mieleckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku udała się na wycieczkę do Kurozwęków i Szydłowa. Po przybyciu do Kurozwęków i spotkaniu z młodymi przewodnikami czekała nas niesamowita atrakcja. Wprawdzie w nazwie już zawierała się ciekawie „Safari bizon”, ale rzeczywistość okazała się nie lada frajdą. Podjechał po nas traktor z zadaszonym wozem (pomieściliśmy się wszyscy) i rozpoczęła się „jazda bez trzymanki” po wertepach, polach, nierównościach terenu.

Wycieczka słuchaczy MUTW do Skansenu w Kolbuszowej, 21.09.2020

W ostatni dzień lata 21.09.2020 roku słuchacze Mieleckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku udali się na wycieczkę do Skansenu w Kolbuszowej. Pogoda dopisała, dzień okazał się ciepły i słoneczny, idealny na długą wędrówkę po Skansenie.

Wycieczka do Skarżyska Kamiennej słuchaczy MUTW, 20.11.2019

Drukuj PDF

W dniu 20.11.2019 słuchacze MUTW wyruszyli na wycieczkę do Skarżyska Kamiennej. Nasi koledzy z Formacji Tanecznej „Gracja” w Skarżysku Kamiennej  mieli wziąć udział w V Ogólnopolskim Festiwalu Tańca UTW. Po przyjeździe na miejsce, pozostawieniu „tancerzy” w Miejskim Centrum Kultury udaliśmy się do Muzeum Orła Białego.

Wycieczka słuchaczy MUTW do Dzikowa i Baranowa Sandomierskiego 2019

17 października 2019 roku słuchacze MUTW udali się na kolejną wycieczkę, tym razem zwiedziliśmy :
DZIKÓW – pałac zwany Zamkiem Dzikowskim, stanowił siedzibę rodu Tarnowskich. Miały tu miejsce ważne wydarzenia historyczne, jak konfederacja dzikowska zawiązana do obrony tronu polskiego dla króla Stanisława Leszczyńskiego (1734) oraz zjazd stronnictwa konserwatywnego w 1927.Konfederacja przegrała, a król musiał wyemigrować do Francji.

Wycieczka słuchaczy MUTW do Kazimierza Dolnego, Nałęczowa i Kozłówki, jesień 2019

Drukuj PDF

W dniu 5 września 2019 roku słuchacze MUTW udali się na kolejną wycieczkę. Po podróży, która przebiegła niepostrzeżenie (rozmowom po długiej przerwie wakacyjnej nie było końca), spotkaliśmy się w Lublinie z naszą przewodniczką Iwoną Kwiecińską. Jak zwykle nie zawiodła nas swoim wizerunkiem i pojawiła się w szlacheckim kontuszu damskim z uroczym kołpaczkiem na głowie. Udaliśmy się od razu do Nałęczowa, o którym w autokarze dowiedzieliśmy się mnóstwo opowieści, o atrakcjach, gościach, anegdotach, historii.

IX Podkarpacki Rajd Starszaków im. Stanisława Romana

5 lipca 2019 roku odbył się IX Podkarpacki Rajd Starszaków im. Stanisława Romana. W rajdzie tym wzięła udział grupa słuchaczy Mieleckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.  Po przyjeździe do Szczawnego (gmina Komańcza), gdzie była zbiórka wszystkich uczestników i uroczyste przywitanie przez organizatorów rajdu, każdy wybierał trasę na jaką chce pójść.

Wycieczka MUTW do Lublina i Majdanka 2019

Drukuj PDF

06 czerwca 2019 roku pokaźna grupa słuchaczy MUTW (54 osoby) zebrała się, aby odbyć wycieczkę do Lublina i Majdanka. Droga przebiegła niepostrzeżenie i już o 9-tej spotkaliśmy się z przewodniczką panią Iwoną Kwiecińską – Goździk. Ku naszemu zaskoczeniu przywitała nas ubrana w piękną, długą z trenem suknię dworską, jakże bardzo pasującą do odwiedzanych przez nas miejsc.

Wycieczka słuchaczy MUTW do Przemyśla i Bolestraszyc

16 maja 2019 roku spora grupa słuchaczy naszego Uniwersytetu (przeszło 50 osób) udała się do Przemyśla na wycieczkę. Droga piękną autostradą upłynęła niepostrzeżenie, i już przed 9.00 nastąpiło spotkanie z naszym przewodnikiem Grzegorzem Hopem.

Wycieczka słuchaczy MUTW w Góry Świętokrzyskie

Drukuj PDF

Słuchacze Mieleckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku udali się 5 maja 2019 roku na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Po niedługiej podróży spotkaliśmy się z naszą przewodniczką panią Danutą Ramiączko i rozpoczęliśmy zwiedzanie Średniowiecznej Osady w miejscowości Huta Szklana w gminie Bieliny.