Rozpoczęła się akcja przyjmowania zgłoszeń kandydatów do Obywatelskiego Parlamentu Seniorów (OPS) II kadencji. Zasady powoływania delegatów ustalone zostały uchwałą nr 2/2016 Prezydium Obywatelskiego Parlamentu Seniorów z dnia 14 lipca 2016 roku.
Poniżej podajemy wyciąg z tych zasad.
W skład drugiej kadencji OPS wchodzą osoby rekomendowane przez 4 grupy organizacji senioralnych, zdefiniowane dla potrzeb OPS jako: „podmioty w rozumieniu art. 3 ustawy
o pożytku publicznym i o wolontariacie, zrzeszające osoby, które ukończyły 60 rok życia, prowadzące działalność pożytku publicznego ukierunkowaną na zaspokajanie różnorodnych potrzeb osób starszych", a mianowicie:
1/ Rady Seniorów (25% składu OPS)
2/ Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów (25% składu OPS)
3/ Uniwersytety Trzeciego Wieku (25% składu OPS)
4/ inne organizacje senioralne (25% składu OPS)
Każdej z grup wymienionych w ust. 1 przysługuje 115 mandatów, co łącznie daje liczbę 460 mandatów.
Delegaci do OPS powoływani są na okres kadencji trwającej 3 lata tj. od 01.10.2016 roku do 30.09.2019 roku.
Zgłoszenie delegata do OPS odbywa się poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do w/w Zasad.
Akredytacja na nową kadencję prowadzona będzie od 15.07 do 15.09.2016 r.
Pełna informacja o zasadach powoływania kandydatów do OPS na II kadencję podana jest na stronie internetowej Fundacji Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku: www.fundacjaoputw.pl w zakładce Obywatelski Parlament Seniorów.
Oprac. Feliks Czop